Debiteurenbeheer
Alleen betaalde omzet telt.
Debiteurenbeheer krijgt in veel bedrijven niet de aandacht die het verdient. Ondernemers zijn meer geïnteresseerd in de behaalde dan de betaalde omzet. En meer in het binnenhalen van klanten dan het binnenhalen van betalingen. En dat kost tonnen.
KapBrains kan u terzijde staan om tot een gestructureerde werkwijze te komen.
1. Bepaal uw aanpak en houding
Alleen betaalde omzet is behaalde omzet.
Sommige klanten betalen op tijd.
De meesten behoeven een herinnering.
Enkelen verdienen een aanmaning.
Verleen geen krediet aan klanten die dat niet waard zijn. Dit kost u uiteindelijk meer dan dat het u oplevert.
Stuur regelmatig betalingsherinneringen, deze leiden tot een sneller betalingspatroon.
2. Besteed extra zorg aan grote klanten
Selecteer uw grootste klanten met de 20/80 regel. Deze omvatten 80% van het uitstaande debiteurensaldo.
Wij kunnen snel een op maat gemaakte procedure bij u invoeren.